tantárgyfelvétel – 3. félév [✔]

Először is meg kell jegyeznem: I ❤ karaktertábla. Nélküle aranyos kis karaktereket nem tudnék megvalósítani semmilyen formában. Illetve kis kreativitásom gyümölcse ez az új kis kinézett lett. Ami igazából csak feszültség levezetésnek mondanám, a kreativitás itt most csak másodlagos, sajnos. A feszültség, aminek gyümölcse a dizi lett, nem másból eredhet, mint a tantárgyfelvételből.

Mint felsőbb évesként nekem most adatott meg, hogy az órarendemet megszervezzem. Mai (keddi) napon reggel 10.00-kor lehetett felvenni a tárgyakat a NEPTUN-ban. A neptun nem más mint egy egységes tanulmányi rendszer, ahol te magad megszerkesztheted az órarended (ez máshol nem biztos, hogy így van, nálunk a főiskolán tetszés szerint vehetjük fel a tantárgyakat). A szakodhoz tartozó órákat találhatjuk meg itt, időpontokkal együtt, illetve tartozik hozzá egy KREDIT szám is. 3 év alatt 180 kreditet kell teljesítenünk ahhoz, hogy sikeresen letudjunk diplomázni. Egy tantárgy érhet 0, 1, 2, 3, 4  kreditet általában, de akár négynél többet is, ezt iskola válogatja meg, és általában a tantárgy fontossága. A neptunba egy iskola által kreált “neptun kóddal” és jelszóval kell bejelentkezni. A felsőbb éves hallgatóknak mától lehetett jelentkezni, ami eléggé leterhelte a rendszert. Nem tudom hány százalékban terhelték szegény rendszer, de biztos, hogy túllépte a 100%-ot is. Nagyon lassú volt, lassan töltött be, így nehezítette a tantárgyfelvételt. Nem pontosan nyitották meg a jelentkezést, én már így is stresszben voltam egy ideje. 10 órakor már nyomkodtam a mentés gombot, de még nem engedte a rendszer, hogy vegyek fel valamit. 5 perc múlva már lehetett kattintgatni, addig is idegtépő várakozás és izgalom lett úrrá rajtam. Elég lassan, de tervezetemhez hűen úgy tudtam felvenni az óráimat, ahogy én szerettem volna. Már hetekkel ezelőtt fent voltak az időpontok, én pedig nem hagytam utolsó pillanatra a tervezgetést. Elkészítettem az órarendemnek a vázlatát és sikeresen úgy is tudtam valóban felvenni azokat a tárgyakat, amik kötelezőek számomra. Új tantárgyak is megjelentek, hiszen új szakot vettem fel, ami nem más, mint az Anglisztika. Ennek a szaknak is a hozzátartozó tantárgyait fel kellett vennem, ami a 3. félévbe tartozik. Egész jó kis órarendet tudtam összeállítani, hiszen hétfőn és szerdán például csak délben kezdődnek az órák, kedden és csütörtökön viszont korán, reggel 8 órától. Ez azért sem jó, mert akkor elég korán kell kelnem, olyan fél 5 – 5 körül.. Bejárás átka, de semmi baj, hozzá lehet szokni. Viszont a keddi napom kicsit húzós lett, mert reggel 8tól este 7ig leszek suliban, de szerdán legalább sokáig aludhatok (: De ami még jó, hogy pénteken egyáltalán nincs tanítás (Y)

A neptun rendszerről annyit, hogy nem valami megbízható. Túlterheltség közben kidobja az embereket, így lassítva a tantárgy felvételét. Sokszor fagy le vagy éppen a meghirdetett tantárgyak létszáma már betelt és nem tudunk bővíttetni. Nekem nem a szívem csücske ez a rendszer, de így még is csak könnyebb órákat felvenni, és hát valljuk meg, másképpen nem is lehet. Az viszont jó dolog, hogy saját magam válogathatok az időpontok közül, kivétel azok közül, amikből csak 1 időpont van. Így tetszés szerint összetudom állítani az órarendemet, ahogy az nekem kényelmes. Remélem túlélem ezt a 3. félévet is és nem bukok meg semmiből :D

És aki kíváncsi az órarendemre, kattintson ide.

Reklámok