2012. az év mikor mindennek vége

Káosszal és világvégével teli évet nem lehet másképpen kezdeni, minthogy egyedüllétemben megszállt egy kis angyalka és hozzáláttam a ház kitakarításának. Nem tudom miért olyankor kell “nagy felelősség tudatban” szenvednem mikor magányban vagyok idehaza, de legalább bebizonyítom édesanyámnak, hogy én igen is tudok önálló lenni. Sőt! Ilyenkor igényem is van hasznos dolgokat csinálni.

Kezdtem tehát olyan dologgal, minthogy fa behordása a szútérínba, hogy begyújtsak valamivel. Igaz, felénk olyan hideg nem volt, kellemes idő volt és verőfényes napsütés, aminek csak örülni tudok. Hiányzott a decemberből a hó, a snowman és a snowfight, lehet, ami késik nem múlik.. bár én már abban nem hiszek, hogy esni fog ezek után a hó. Mindig mondják vagy a rádióban vagy a televízióban, hogy holnap, holnap után havazás várható… az a holnap és holnap után csodás verőfényes napsütésben telik. Én már ilyen híresztelésekre oda sem figyelek. Nosza, tehát. Nagy nehézségek árán életet leheltem a vegyes tüzelésű masinába és beraktam egy adag ruhát mosni, majd nekiálltam felszippantani a porcicákat mind két emeleten, beleérve a szobámat is, ami most már elfogadható állapotban van. Teregetés és vasalás után még a kinti jószágok (a kutyus meg a macsekok) is kaptak valamiféle kosztot, hogy azért mégse éheztessük ám őket. A nagy jó dolgok csinálása után úgy éreztem ideje lazítani, habár még a mosogatás kimaradt a mai napból, de majd csak veszek rá erőt, hogy megcsináljam. Feljöttem a kis kuckómba és böngésztem. Habár, a nagy tervem abból állt volna, hogy elkezdek tanulni, mert a fránya nyelvvizsga ezt megköveteli, hogy tudjak mondatokat összerakni vagy legalább gyakoroljam a mondat összerakását, de még a nyelvtankönyvet és mesterem (párom) mindentudó füzetét nem volt erőm elővenni.

Meg sem lepődök rajta! Egyenesen felháborító ez a lustaság, amit még mindig művelek! Viszont a suli csak februárban kezdődik felénk, érthető egy kis lazulás, bár nálam ez az “extrém lazulás” olykor már fáj és muszáj valamit csinálnom. Olyankor fogom magam és járkálok vagy bármi mást csinálok. Ma például neki álltam ismét edzeni, hogy legyen szééép valami kockához esetleg tetraéderhez hasonló pocakom és szép erős karom. Ideje leadni a karácsonyi vacsorákkor és újévi nassoláskor felszedet kilókat. Nem mondanám, hogy szedtem fel bármit is, leadni azt biztos nem.. Lételemem a mozgás, szóval nem csoda, hogy ha unatkozok, akkor “gyúrok” egyet.

A karácsony nagyon szépen telt, habár várakozással. Ajándékok sokaságával nem találkoztam, inkább a szívből jövő apróbb, egy – egy ajándékok hódítottak nálunk, amit nem is bánok. Az óév elbúcsúztatása és az új év köszöntése is nagyon jó hangulatban telt. Kis családi körben ünnepeltünk, de ez nem  a saját családunk volt. Barátainkkal és a hozzátartozóival köszöntöttük 2012-t. Egész estés táncot kell elképzelni, amit akár hajnalig is lehetett volna ropni. Mi a középmezőnyben adtuk fel a táncot, mivel ott tilos lett volna ücsörögni, így úgy gondoltuk, hogy ideje távozni, míg meg nem lincselnek minket. A köd lepte utcán félelem söpört végig mikor mentünk és jöttünk rajta, de szerencsére nem volt egy hosszú utca, így hamar “biztonságos zónába” keveredhettük. A friss levegő személy szerint, nekem nagyon jót tett. Nem voltam nagy illuminált állapotban de sok kínálgatás és italok keveredése a gyomromban már inkább kellemetlen volt számomra. Büszkén elmondhatom, hogy ebben az évben sikerült egy pezsgőt elfogyasztanom, kis mennyiségben, mert a szilveszterezés eléggé lefárasztotta alkoholkedveltségemet. Milyen furcsa, idén először takarítottam ki.. hmm.. LAZAAA!!

*

Mint mondottam, ma nem került sor mosogatásra.. eddig a pontig. Már az agyamban felidéztem anyum hangját, ahogyan rám ripakodik, hogy mindent tudtam ma csinálni, de mosogatni azt nem. Így hát fájó szívvel, de egy kis rádió zene mellett szépen elmostam azt a leheletnyi pár tányért.

*

Kíváncsi leszek erre az évre, hogy mit hoz ki belőlem, akár jó akár rossz szinten. Az biztos, hogy megpróbáltatások sora fog előttem állni, hatalmas erőkkel kell szembenéznem és helytállnom, mint idehaza, a főiskolán és párkapcsolatban. Hopp lassan jön a tavasz, elröppen a nyár és a gyanús december már ott kopogtat a csendes ősz mögött. Vajon tényleg itt lesz a világ vége, vagy csak a maják megunták folytatni a naptárjukat? Ki tudhatja előre, hogy mikor van a világvége és az hogyan köszönt ránk?

