szemüveges kisasszony

...lábjegyzet

Az “énnek” az egyedisége éppen abban rejlik, ami az emberről elképzelhetetlen. Elképzelni csak azt tudjuk, ami az emberekben egyforma, ami általános. Az egyéni “én” az, ami elüt az általánostól, ami tehát nem tételezhető fel, nem számítható ki előre, amit nekünk kell a másikban leleplezni, felfedni, meghódítani.

 

Kisasszonynak kisasszony és rossz szemű. Egyesek szerint titkárnős (kinek nem?), egyesek szerint okos, egyesek szerint a kinézete egyszerűen szexi... magam szerint hasznos és muszáj. Mikor szép az idő, igyekszem otthon hagyni vagy csak a táskába elrejteni az erős szemeimet, de ha filmet kell nézni, esetleg ha moziba megyünk, akkor mindig nálam van. Igyekszem mindenhova magammal vinni, ha tehetem akkor az orromon csücsül. Úgy érzem sokat romlott a szemem, így igyekszem rászokni, hogy reggel ébredéstől kezdve este alvásig rajtam van. Kisebb nagyobb sikerrel össze is jön. Mikor gyakorlati órám van persze nem szoktam hordani, mert baleset veszélyes lenne, így inkább elrejtem a kis táskámba, nehogy baja legyen. Ilyenkor felvetődik a kérdés: kontaktlencse? Mivel eléggé érzékeny a szemem, az erős fényt nagyon nem szereti, minden dologtól könnyezek nyáron pedig az allergia elleni gyógyszerem nélkül meglennék pusztulva – mínusz 1 érv a kontaktlencse mellett. A másik ellen érv, hogy szemem gyengesége miatt nem sokáig bírnám, lehet megszokná a szemem, de ha nagyon irritálná, hát én ott ahol vagyok kezdenék el sírni, hogy milyen gonosz az a lencse velem, inkább nem kockáztatok és végezetül plusz 1 mínusz érv: drága. Nekem nincs ilyenre pénzem, sok pénzt meg olyanra nem fogok kidobni, amit lehet nem is használok és csak a kukában végzi. Elgondolkoztam már róla sokszor, de mivel egy szemüveg sokkal olcsóbb és szép is szokott lenni én inkább ennél maradok. Jobban szeretem én is ha nincs az orromra csücsülve ez a kis segítő eszköz, de muszáj. Nekem nagy vágyam most jelenleg, hogy egy nagyon szép keretet kapjak a mostani helyett, mert ez egy kicsit oldschool, bár nincs semmi gond vele, csupán egy kicsit divatosabbá – sportosabbá szeretném tenni:) Szemüvegesnek lenni pedig nem szégyen!!

 

