tini invázió az ask.fm-en

Az elmúlt hetekben figyeltem fel arra a tényre, hogy a közösségi oldalamon egyre több nálamnál jóval fiatalabb, még csak az általános iskola 6-7-8. osztály padjait koptató fiatalság, könyörög és esdekel, hogy kérdezzünk tőlük az ASK.FM weboldalon. Én személy szerint nem vagyok egy a felhasználok közül, azon az elven élek, hogy minek több butaság, mikor a meglévőket is örülök, ha megtudom nézni, letudom “check-olni”. A mai nap pedig egy tizenéves kisfiú videóját néztem meg, amit bőszen osztogatott a társaság. Hát szokás szerint el voltam szörnyülködve. Ellene nem tudok semmit tenni, az osztogatás meg csak szítaná tovább a tüzet, így inkább megtartom a szerény kis véleményemet magamnak.

Az én generációm a büszke 90′-esek (meg persze a későbbi generációk is) büszkék, hogy annak idején nem a gépek világában kellett felnőni. Többre értékeltük az utcabeli pajtásokat és a délutántól estig való játszadozást, mint most a fiatal generáció. Én legalább is nagyon tudtam örülni, hogy a paraboláról jövő Tom & Jerry-t vagy a Scooby-Doo-t,  vagy angolul vagy németül meg tudtam nézni, de utána rohantam ki a szabadba játszani. Most már érettebb fejjel is úgy gondolom, hogy a társas és szociális kapcsolataink ekkor alakultak ki és szilárdultak meg, hiszen nem csak én, de rajtam kívül biztosan sokan többre értékelik az este kiülős-beülős élménybeszámolókat, mint egy chat-et egy vékonyka doboz előtt. Arról nem is beszélve, hogy 10-20 év alatt nagyon sokat változott a világ. Én még aranyos Flopy lemezekre mentettem az adatokat, játékokat, irományokat, mert az volt az akkori Pendrive, és hát ismerek olyan fiatalokat, akik azt sem tudják, hogy mi az a Flopy. Ez sajnos a velejárója a fejlődésnek, ez ellen nem sokat tehetünk. A másik, hogy a mai generáció 100%-osan vallja azt, hogy az internetes barátságok és az internetes szerelmek sokkalta jobbak, mint ha találkoznának az emberekkel személyesen. Persze, mert itt lehet az egérből is elefántot csinálni és úgy hazudni mint a víz folyás; és még a másik szemébe sem kell nézni olyankor mikor megmondod neki a frankót, mert akkor te hűdeszuperoskirály vagy. Oké korrekt, a mai fiatalok menthetetlenek ebből a szempontból. Habár szerintem a szülőknek is nagyon sok szerepe van ebben.

Azokkal a tényekkel egyet értek, hogy minek egy 10-12 évesnek még atyaúristende okos telefon. Saját példámon tudom, hogy egy középiskolás tanáromnak a kislánya sajnos cukorbeteg, így ő az óráira behozhatja a telefont és a kislánynak is azért van telefonja, mert ne adj isten bármi történne feltudja hívni az anyukáját. Biztonságból inkább felhívja az óra közepén, hogy hogy érzi magát, vagy hogy időben adja e be a gyógyszert magának. Ez, ebből a szempontból szerintem teljesen helyes. De én nem látom azt a mai fiataloknál, hogy annyira megtudnák becsülni azt az okos telefont. Azt látom inkább, hogy nyávognak, könyörögnek, esdekelnek és néhol hisztiznek vagy éppen fenyegetőznek (??)  a legújabb modellekért és költik a szüleik pénzét. Van nekem is olyan rokonom / ismerősöm, aki majd százezrekért kapott egy okos telefont, a telefonszámlája szerintem a plafont súrolja, de ő ezzel a korosztályában menő. Minek ez? Minek ennyire okos telefont venni egy értéket nem becsülő gyereknek? Előbb tanulja meg, hogy az értékekkel hogyan kell helyesen bánni. A szülőknek nem mindig kéne kényeztetni. Másképpen is kilehet mutatni a szeretetet, a másik pedig az, hogy mindent megszeretne adni a gyerkőcnek, szerintem az nem egy okos telefonnal kezdődik. Bár ez az én old-school véleményem.

Senkit nem szeretnék megsérteni, de tény és való, hogy ebből az ellentétből sokszor vita keletkezik, mert a mai fiatalok nem értik ezt és ezt. Nem is akarják kezdjük ott, és nem úgy gondolkoznak egyáltalán, mint mi annak idején. Ne is próbáljuk őket megváltoztatni, mert ők sosem fogják megérteni, milyen volt gépek nélkül felnőni a Nintendo világában. Ilyenkor csak szülők segíthetnek, hogy elmagyarázzák neki és elmesélik, hogy akkor is volt élet a Földön, mikor nem volt Facebook ;)

Szolj hozzá bátran! - ne féj, nem harapok (hamm)

