EDZ!

Már sokszor írhattam, hogy csak a lustaságom szab határt a napoknak. Ennek mindenképpen véget szeretnék vetni. A nagy meleg előtt, illetve még a tanulások közepedte elkészítettem magamnak egy edzéstervet, amit bőszen, ügyesen, fanatikusan is űztem egy jó darabig. Ezután beütött a nagy meleg és hiába próbálkoztam, levegő nélkül nem volt valami jó edzeni. Ahogy egyre csak melegebb lett, én úgy puhultam el szépen, lassan. Ezt borzasztóan sajnálom, hiszen egy kicsit igazán mozoghattam volna. Pár napja futásnak eredtünk, ami nagyon kifárasztott, de kezdésnek el kellett kezdeni valahogy. Sajnos a kondícióm visszaesett, amit újra fel kell építeni, fel kell ébreszteni. Az edzésprogramomat pedig ismét előveszem, habár nem a Rubint Réka féle gyors és kemény lendülettel, hanem a saját tempómban építem újra fel. Kezdésnek az edzésprogramot ismertetném akkor. Egyszerű EXCEL táblázatban szerkesztettem meg, minden napra 1 óra mozgás jut a “Mozogj heti 3X!” elven, hiszen ha mondjuk Kedden nincs időd mozogni, úgy még van 5 napra 1 óra mozgás. A rendszeresség elvét kell alkalmazni, először mindig csak kicsit, majd fokozatosan. Először nem baj, ha nem tudjuk mindennap elvégezni a mozgást, a lényeg hogy legalább 40percet mozogjunk, ha már 1 órát nem tudnánk végig mozogni intenzívem!

edzéstervezet

Hétfő: Teljes átmozgatás 40perc, illetve Edzés csípőre és popsira 40perc vagy 20perc

A teljes átmozgatásban mindent megmozgatunk. Kezdve a a bemelegítéssel, itt a fej, kar, váll és haladunk egyre lefelé a lábak irányába. Én a Rubint Réka 2012es DVD-t ajánlom, természetesen saját elemekből is fellehet építeni ezt a modult. A hangsúly az intenzitáson, a többször ismételt ütemszámon legyen! A csípőre / popsira való edzés azért 40 illetve 20 perces, hiszen a kezdőknek elég a 20perc, akik már jobb kondícióval rendelkeznek, azok még egy 20percet rátehetnek és 40percen keresztül mozoghatnak a cél érdekében!

Kedd: Teljes átmozgatás 40perc, illetve Edzés hasra 20 perc.

A teljes átmozgatás az előzőekben leírtakkal megegyezik, ehhez nincs több mondani valóm. A 20 perces has pedig bőven elég az erősítéshez. Hasprés, felülés és ezek a nyújtott-, illetve hajlított karral való kombinálása nehezítheti a gyakorlatot, ami természetesen pozitívumokkal jár.

Szerda: Hétfői modul

Csütörtök: 60 perces futás

A futás nagyon jó. Mindent átmozgat, megtanuljuk a monotónia tűrését, akár még barátokat is lehet szerezni a közeli sportpályán. A lényeg az, hogy egy ütemben teljesítsük a monoton köröket. Ez persze a kezdőknél még nehéz, többször meg kell állni. Én azt mondom, hogy álljunk meg nyugodtan, de 60percen keresztül gyűrjük magunkat, fussuk le a távokat, lényeg, hogy mozogjunk! Most még nem baj, ha megállunk, pihenünk 1-2 percet. A körök rónásának a végén kicsit túlléphetjük a teljesítőképességeinket a hajrákkal. 200, 100, 50 méterről indulva az utolsó kört meghúzzuk, sprintelünk teljesen a végéig. Ez nem csak azért jó, hogy minél hamarabb a célba érjünk, de a saját határainkat, teljesítő képességeinket is túllépjük, és ha mi magunk tesszük ezt meg, akkor lehisszük, hogy a következő nap is megtudjuk csinálni és hogy ez mind ér valamit. Én társaságban szeretek futni, legalább is párommal összhangban, de lehet egyedül, egyedül és fülhallgatóval, vagy kinek mi a kényelmes.

Péntek: Teljes átmozgatás 40perc

Péntekre már csak egy teljes átmozgatás a cél, hiszen a hét elején már nagyon megmozgattuk magunkat, ez elég lesz erre a napra.

Szombat: Pihenőnap

Szerintem a hét legszebb napja a pihenőnap. Egy kis pihenés senkinek sem árt, főleg egy ilyen mozgalmas hét után, főleg hogyha tisztességesen elvégeztük a hétre a mozgásokat. Természetesen aktívan eltölthetjük a pihenőnapot is, nem csak a 4 fal között való pihenéssel!

Vasárnap: Keddi modul

Szerintem nem egy egyszerű edzéstervet állítottam össze magamnak, de ha tisztességesen elvégzem legalább a 70%-át szerintem már látható eredmények születnek. Persze mindenki azt várja, hogy na majd holnapra már látszik az eredmény, sajnos itt még nem tartunk, de én azt tapasztalatból mondom, hogy egy ilyen edzés után látható eredmény akár 2 hét után megfigyelhető, legalább is az én tapasztalataim szerint. Szerintem ez egy korrekt időtáv, amikor már láthatók némi változások. Szerintem ennek a kulcsa csupán az intenzív mozgás lehet. Természetesen ha valakinek sok, akkor a “Mozogj heti 3x!” elvet is alapul veheti, szerintem tökéletesen beleillene egy Hétfői, Keddi és egy Csütörtöki modul! Ha van valakinek kedve próbálja ki, csupán kitartás és hatalmas akaraterő kell hozzá! Én ajánlom mindenkinek! :)

Reklámok

Szolj hozzá bátran! - ne féj, nem harapok (hamm)

