Oblivion – Feledés

Az ajánlókat megtalálhatjátok fent a menüsoron ✿ Filmek & sorozatok & játékok menüpont alatt is!

A Feledés című film már jóval nagyobb hangvételt tanúsít. Engem pont az fogott meg benne, hogy el kell utána gondolkozni a dolgokról. Egy olyan világba repít, ahol már az emberiségnek nincs sok esélye a túlélésre; azaz egy olyan világvégét közvetít, ami akár meg is történhet, ami tragikus és drámai, de valahol a leges legvégén sosem marad az emberiség egyedül, ahol a oblivionsarkára áll és megoldja a problémáit. Egy olyan elpusztult világból születik egy új élet, amin igen is el lehet gondolkozni. Én először csak angolul néztem meg, majd magyarul is az érthetőség kedvéért, így már sokkal mélyebben eltudtam az egész történeten gondolkozni. A főszereplő Tom Cruise, alias Jack (Harper), egy 2 órás film rabságába ejt bennünket. Összefoglalva talán annyit mondanék szűkösen, hogy a majd 60éve pusztuló föld végre megoldást talál a szabadságra, hiszen gépek rabságában vagyunk. Jack, akinek csak az emlékeiben bízhat, rájön, hogy még sem olyan a világ, amilyennek látszik és hogy belőle is több van…. de ő ugyan az. Az emlékei teszik őt azzá, ami. Egy találkozás a 60 évvel ezelőtti emlékeinek főszereplőjével, az elfeledett feleségével ráébreszti az igazságra. A film világa nagyszerű, igazi sci-fi kategóriával találkozhatunk és a pusztuló Föld a maga módján még is szépségeket rejt. Mindenkinek tudom ajánlani, aki nem fél egy újabb “világvége-túlélős-jövőbeli” filmtől, nem csak Tom Cruise alakítása miatt jó, maga a történet is olyan, hogy a nézőnek is tovább kell gondolni a dolgokat. A 2 órát megéri a film, nekem nagyon bejött, mert érzelmileg nagyon lehúzott és nagyon a hatása alatt maradtam, olyan egy nagyszerű film. Legalább is engem meggyőzött, már csak a GreenBoxaira vagyok kiváncsi :)

Angol nyelvű leírás (IMDB.com)

A veteran assigned to extract Earth’s remaining resources begins to question what he knows about his mission and himself.

Szolj hozzá bátran! - ne féj, nem harapok (hamm)

