kezdésnek nem rossz!

Új órarend, új félév. Sok változás ilyenkor egy kis általános iskolában nem igazán történik, még is mindenki úgy érzi a félévi osztályzó és a félévi értékelő értekezlet után, hogy totál káosz az egész, teljes katyvasz minden a hétköznapokban. Egy kis változás az én órarendemben is fellépett, ilyen például az a sok lyukas óra amit kaptam. Mivel csak egy szakom van, így érthető, hogy itt – ott üresedik néhány hely.

Új félévvel én próbálok új lendületet szerezni és új értelmet adni azoknak a bizonyos lyukasóráknak. Előző félévben ittam a szavakat a német tanfolyamon, amire hétről hétre hazajártam, így úgy gondoltam, hogy ha minden áron középszinten akarok belőle majd nyelvvizsgázni (illetve beszélni, kommunikálni), nincs is jobb módom a tanulásra, minthogy a lyukasóráimban készülök fel erre. Nem mondom, hogy könnyű lesz. Sőt! Azért a tanári sem egy csendes zug, ahova elbújhat az ember, hiszen mindig akad valami téma a beszélgetéshez, aktív kikapcsolódáshoz. Ettől függetlenül úgy érzem csak itt tudom kamatoztatni a tudásom és jobban rászánni magam arra, hogy tegyek valamit a nyelvtanulás érdekében.

Miért? Mert mikor hazaér az ember délután 4, 5 óra után, nekem például, nagyon kevés energiám marad, hogy még neki álljak tanulni. Ebbe lehet, hogy a lustaság is bele tartozik, de én emellett mozgok még, itt is a kis koli szobában, illetve falatozok a hosszú nap után. Mire már észbe kapok már este 8 óra van és irány a fürdés irány az ágy, mert korán kell újra kelni.

Összegezve tehát a lyukasóráimat igyekszem nemes cél érdekében felhasználni amennyire csak tudom, és ha időm és energiám engedi délutánonként, illetve hétvégén otthon igyekszem eleget tenni a szókincs gyarapításának. Büszkén állíthatom, hogy az első pici, apró lépéseket szépen lassan megtettem és folytatom is tovább :)

Reklámok

2 Replies to “kezdésnek nem rossz!”

Szolj hozzá bátran! - ne féj, nem harapok (hamm)

