Tejszínes gombapörkölt házi majonézzel

Az ajánlókat megtalálhatjátok fent a menüsoron ✿ Finomságok menüpont alatt is!

 

~ TEJSZÍNES GOMBAPÖRKÖLT HÁZI MAJONÉZZEL ~

tejszínesgomba

Ez az első gombás receptem, mert én személy szerint nem szeretem a gombát, viszont párom megeszi, így mikor egy nő a férfi kedvében szeretne járni; bármire képes. Izgultam miatta, hogy jól fog e sikerülni, mert még nem sütöttem, főztem gombát. El kell, hogy mondjam hatalmas meglepetés volt párom számára, és dicséret követte a dicséretet. Sikert könyvelhettem el magamnak, ő is büszke volt rám én is magamra. Ez már kicsit komplikáltabb recept úgy érzem, de bárki könnyedén, akár kezdő, akár haladó könnyen elkészítheti. Én egy kis barnarizst készítettem köretként, de szerintem még sok minden más is illik hozzá.

 

hozzávalókHozzávalók:

  • 1 nagy fej hagyma
  • 30 dkg gomba (konzerv)
  • olaj
  • 2 dl főzőtejszín

 

elkészítésElkészítés:

A felkockázott hagymát olajon megpirítjuk. Mikor üveges lesz a hagyma, hozzáöntjük a gombát. Összesütjük, majd felengedjük vízzel, ne lepje el teljesen. Fűszerezzük: só, bors, delikát. Lefedjük, hagyjuk rotyogni. Mikor puha a gomba, akkor jó mikor már úgy érezzük csak 5 perc lehet még hátra, ráöntjük a tejszínt is.

 

~ HÁZI MAJONÉZ ~

Nem rég tanultam meg az egyik kolléganőmtől ezt a kis egyszerű receptet. Nagyon nagyon tetszik, hogy itthon is eltudom már készíteni a majonézt, nem pedig a bolt polcáról kell levenni. Volt már olyan, hogy salátát csináltam és hozzá a házi majonézt készítettem el. Siker lett! Ez a kis recept pofon egyszerű és sok mindennel lehet még “fűszerezni”.

 

hozzávalókHozzávalók:

  • 1 db tojás (sárgája)
  • só, bors, cukor (csipetnyi)
  • 1 db tejföl
  • mustár (fakanálnyi)
  • olaj

 

elkészítésElkészítés:

A tojás sárgáját simára keverem az olajban. Hozzáadom a csipetnyi sót, borsot, cukrot. A mustárt és a tejfölt is hozzáadom és összekeverem. Tetszés szerint ízesíthetem kukoricával, krimplival. Hűtőben hülni hagyom.

Jó étvágyat!

2 Replies to “Tejszínes gombapörkölt házi majonézzel”

Szolj hozzá bátran! - ne féj, nem harapok (hamm)

