DIY #4 – Kreatívkodás az iskola számára (Játék szak és termékei)

diy_with_mimi_logo1Sok sok dolgot kellett készítenem a suli számára ebben a félévben. Vagy teljesen a semmiből kellett csinálni valamilyen játékot, vagy pedig tárgyakat kellett elkészíteni újrahasznosított anyagokból. Nem igazán szeretek nyomás hatására tevékenykedni, sőt olyankor egyáltalán nem is jön az ihlet és az egyszerűt is túlbonyolítom általában. Ahogy a beadandókat beadtam és végeztem a feladatokkal egyből jött az ötlet, hogy itthonra mit is kellene elkészítenem.. a sors fintora, haha!

Semmiből valamit – Cap Cap Fight™

Úgy gondolom megoszthatom a beadandómat, hátha ebből még valaki továbbfejleszt egy másfajta játékot. A Cap Cap Fight™ kizárólag mimi ♥ magic and uk honlap tulajdona, felhasználása esetén a forrás fel kell tüntetni!

A név választásában a kupak volt az amiből kiindultam, angolul cap – azaz sapkát, kupakot, fejfedőt is jelent, és nem akartam túlbonyolítani a választást, egyszerű, de megjegyezhető legyen!

capcap

A Cap – Cap Fight nem más, mint a Ping Pong és a Tenisz keveréke. Egyszerű palack és kupak kell csak hozzá. Illetve ha egyedivé szeretnénk tenni, akkor a palackra festhetünk, ragaszthatunk és rajzolhatunk is! Minden gyerek kedvence, hiszen nagyon egyszerű játszani vele és tényleg minden háztartásban meg találhatóak a hozzávalók. Tökéletes a motorikus mozgás fejlesztésére, a koncentrációra és az ügyesség, kreativitás megmozgatására is alkalmas.

Eszközök

  • 1 db üdítős palack, amit kettévágunk
  • 1 db kupak, ami a labdának képezi (a méretet nehézségi szintként válogathatjuk meg)

Játékszabály

A játéktér lehet osztályterem, udvar. A játékosoknak egymással szemben 2-3 méterre kell felállniuk. A palackot úgy kell megfogni, hogy a nyitott része az ellenfelünk felé legyen. A kupakot az egyik palackba rakjuk és innen, egy határozott mozdulattal „öntsük ki” az ellenfelünk felé úgy, hogy azt nehéz legyen elkapni a palack segítségével. Ha az ellenfél nem tudja a palackjával elkapni a kupakot értelem szerűen azé a pont, akitől indult a kupak és ő kapja meg az „öntési” jogot. Tehát újra ő indítja a játszmát és szerez pontot, mint a Ping Pongban.

Két játszma van, összesen 7 pontot lehet szerezni, 4 pontnál helycsere történik. Ha döntetlen a két játszma, akkor pedig 3 pontig megy a harmadik játszma, itt nincs helycsere. Az nyer, aki a legügyesebb. Ha sokáig megy az „öntögetés”, akkor addig megy a játszma, amíg valamelyik fél el nem rontja és a másik pontot nem szerez vele.

! Kézzel nem lehet hozzá érni, csak akkor, ha a kupak nem a palackba érkezik.

! A palackkal nem szabad elütni a kupakot, a kupakot be kell kísérni a palackba és onnan kell ismét játékba hozni.

A következő feladatom az volt, hogy 5 tárgyat készítsek a Rekreáció órámra. Őket is nagy nehezen megálmodtam, de úgy érzem jók lettek!

Ceruzatartó és Jókívánság doboz

tartók

A ceruzatartó egy konzervdobozból és szalvétából készült el, amit ráragasztottam.

A jókívánság doboz egy gyógyszeres dobozból áll, amit temperával összefogdostam. Kis megmaradt színes cetlikre egy-egy szép gondolatot, bölcsességet írtam fel, amivel jól indulhat majd a nap. Ilyenre kell gondolni, hogy: “Ki korán kel, aranyat lel!” vagy “Ma megöleltél már valakit?” vagy “Itt az idő mosolyogni!””.

Virág teatasakból és pillangók

vitágpilll

A virágnak találtam egy kis sablont, amivel a szirmokat elkészíthettem (a sablont a húsvéti bejegyzésben majd feltüntetem :)), a közepébe pedig díszített rézdrótot raktam. A pillangók elkészítését még tavaly tanultam meg, belőlük is csináltam egy falkára valót!

You come to the wrong neighbourhood ! – azaz bagoly invázió

bagoly1

Egyszerű WC papír gurigát használtam fel hozzá és különböző papírokkal díszítettem őket, hogy színesek és látványosak legyenek. Nagyon egyszerű az elkészítése és még akár otthoni díszként is remekül mutatnak :)

2 Replies to “DIY #4 – Kreatívkodás az iskola számára (Játék szak és termékei)”

Szolj hozzá bátran! - ne féj, nem harapok (hamm)

