Nyaralj otthon gyerekekkel! #1

Az urban-eve.hu-n Via remek ötleteket adott ahhoz, hogy kreatívan töltsem el az időt a gyerekekkel, ha már rám hárult a felügyelő és vigyázó főszerep. Rengeteg felsorolás közül választhattam, de csupán néhányat gondoltam megvalósíthatónak ( de leszögezem minden ötlet remek volt!).

A következőeket terveztem meg a gyerekeknek:

  • Bolygók tanulmányozása. – Rajzold le a kedvenced!
  • Térképnézegetés. – Kincsestérkép a kertről!
  • Önarckép rajzolása!
  • Kvíz: az állatkertről. – ajándék állatkertezés!
  • Képeslapkészítés anyunak-apunak, maminak-papinak, hogy milyen volt az egy hét!

 

Amit ebből megvalósítottunk:

  • Kincsestérkép készítése a kertről.
  • Önarckép rajzolása.
  • + Monopoly Junior társasjátékozás.
  • + Mulános memória játék.

 

A hetet nehezen kezdtük a melegre való tekintettel. Persze nem kifogás a meleg, de sajnos a szabadtéri játékot erősen korlátozta a ragyogó napsütés.  Amit nem tudtam megvalósítani még: a bolygók tanulmányozása és lerajzolása. Ennek egy könyvet, vagy a neten információt kell keresni, még erre nem volt lehetőségem. Ezen kívül még kicsit tanulmányozni kellene a csodás bolygókat, amihez csak-csak le kell ültetni őket. Ők viszont nem erről híresek, de természetesen tervben van és meg is fogom valósítani! Térképnézegetés: ezt csupán úgy vezettem fel, hogy: “mi lenne ha rajzolnánk kincsestérképet és megkeresnénk a kincset?” Ez nagyon tetszett főleg a legnagyobb gyerkőcnek, így ő egy nagyon érdekes kincsestérképet dobott össze, a kincset el is rejtette, és habár piszok meleg napunk volt, a nagy kertben kipróbálhattuk a térképet. Remekül érezték magukat! Majd a délután folyamán saját kincsestérképem segítségével az én kincsemet is megkerestük. Teljesen le voltak döbbenve, hogy mikor készítettem és mikor rejtettem el a kincset! Nagyon tetszett nekik és máskor is szeretnének ilyet játszani, azt mondták.

Önarckép lerajzolása is ügyesen ment, habár sok kedvük rajzolni nem volt, viszont az eredmény magáért beszél úgy érzem. Ha csak arra a kis időre is letudtam kötni őket, már érdemes volt leülni és rajzolni. Ezzel legalább fejleszthettük a kézügyességet, az emlékezetünket, vagy csupán azt, hogy ki mit gondol magáról és milyennek látja magát.

A következő nagyszerű tervem az volt, hogy az egyik nap megismerkedünk egy – két állattal, felsoroljuk a tulajdonságait (akár csak egy egyszerű földrajz atlaszt használva), meghatározzuk melyik kontinensen melyik állat él, és másnap pedig ellátogatunk az állatkertbe. Ez sajnos nem valósult meg, de itt is ismételném magam, hogy még tervben van, mert lesznek még velem a gyerekek! A képeslap készítés ötletét már felvetettem, csak nem maradt rá idő, mert már éppen készülődtek haza, így ez is a következő találkozásunkra marad.

A plusz játékok pedig az  ezeréves társasjátékaim voltak. A csendes pihenőben először az egyik, majd a másik szólt, hogy unatkozik, így kapva kaptam az alkalmon, hogy akkor extra ötleteket is bevessek; és végül kellemesen csalódtam. A Monopoly Junior társasjátékom nagyon tetszett nekik, egy nap 2 játszma is volt. Nagyon ügyesen megértették a játékszabályokat és el is fogadták őket (egy 9 és egy 6 éves gyerkőcpárosról van szó – mert ezt úgy érzem még nem tisztáztam-). Kétszer a legkisebb és egyszer én veszítettem. Elfogadták a tényt, hogy a dobásoktól függ az, hogy ki hogy lesz nyertes és ki lesz a vesztes. Hiszen a kisebbnek például a legdrágább helyen álltak a bódéi, mégis úgy dobott, hogy a sok kicsi, mások bódéára lépve lassan elfogyott a kis vagyona.

A másik társas játék csupán csak 2 személyes, ez egy memória játék, méghozzá a híres Mulán mesefilm szereplőivel és tárgyaival, növényeivel és állataival. A lényeg azon a játékon alapul, aminek a neve: gondoltam valamire. Itt viszont egy kártyát kell húzni és a másik kártyáján szereplő képet kell körülírva megfejteni. Ez a játék is felkeltette az érdeklődésüket nagy – nagy örömömre.

 

Úgy érzem a hetet jól tudtam velük zárni, s mivel már volt sok lehetőségem a gyerekekre vigyázni, így ezt a topikot el is indítom, hogy összegyűjtsem kreatív ötleteimet és a gyerekekkel való időtöltést. Ő maguk jól érezték magukat, persze már alig várták, hogy haza is menjenek. A játékok mellett jutott idő egy kis sétára, olvasásra, tabozásra (és a különböző applikációkkal való játékra) és sakkozásra, fagyizásra is.

Reklámok

One Reply to “Nyaralj otthon gyerekekkel! #1”

Szolj hozzá bátran! - ne féj, nem harapok (hamm)

