Játék szak és termékei DIY #9

diy_with_mimi_logo1

Mint már ígértem, jövök a második résszel, hogy mivel töltöttük el az időt a félév során! Egyesek szerint gyerekes és nevetséges, hogy miket csinálunk, viszont egy hosszú nap közepén eléggé nyugtató hatású szokott lenni ez a kézműveskedés :)

Itt is igyekszem mellékelni sablonokat a könnyebb elkészítéshez :)

 

Teafilteres virág/csillag

Eszközök:

  • teafilter
  • ragasztó
  • olló
  • madzag, fonál

 

Ezt már egy előző bejegyzésben szerintem kiviteleztem, így annyira nem fogom részletezni ennek a szép virágnak / csillagnak az elkészítését, ha bizonytalan vagy benne, hogy hogy készült el, akkor kérlek kattints ide :)

 

Virággömb

avirággömbqwe

Eszközök:

 

Az elkészítését egyszerűbbnek hittük, mint azt a gyakorlatban gondoltuk. Eléggé sokáig, 3 hétig csináltuk a kis sunyi szirmokat, mire elkészültünk egy ilyen gömbbel. Először a szirmokat hajtogatjuk meg egyesével, majd ezeket egy virágba összeragasztjuk (nekem 7 szirmú virágaim voltak), és ebből a virágokból csináltunk egy nagy virággömböt, amit körülbelül 10-12 virág tett ki (vagy több, legalább is nekem jobb lett volna még 3-4 plusz virág). Ettől függetlenül nagyon (számomra) időigényes az elkészítése, főleg 1db-nak, de akinek van kedve, ideje és bátorsága, az nyugodtan próbálkozzon meg vele! Sablonoknál nekem jobban tetszett az újságpapírból készült virág, vagy éppen csillogó csomagolópapírszerűségekből. Nekem nem igazán tetszik ez a színes papírból készült darab, de legalább prototípusnak megteszi :) A fantáziájára bízom mindenkinek a kivitelezést, a sablonban látható, hogy akár gyönggyel is lehet készíteni ezeket!

 

Gyöngyfűzés: méhecske, alias rózsaszín szitakötő

szitakötő

Eszközök:

  • damil
  • gyöngyök minden mennyiségben
  • sablon (a következő oldalon rengeteget találhattok belőle!)

 

Ha jól emlékszem annak idején, talán általános iskolás koromban csináltam utoljára gyöngyből állatot, de ezen az órán is csillogó tekintettel végeztem a feladatomat. Igazából az alapsablon egy méhecske lett volna, de én olyan eltérő színeket választottam, hogy senki sem mondaná meg, hogy ez egy méhecske lenne, hanem nevezzük egyszerűen csak szitakötőnek ;) A hosszú damilt azért hagytam meg, mert szeretném majd egy szép, közepes nagyságú kőre rátekerni, hogy olyan legyen, mintha a szitakötő éppen a kő fölött szállna, vagy éppen rá szeretne szállni. Szerintem így remek dekorációja lehet a szobáknak. Mi egy egyszerű 2D-s gyöngyöt készítettünk, de aki érzi a kihívást benne, úgy egy 3D-sel is megpróbálkozhat, azzal a feltétellel, ha utána megmutatja a művét ;)

 

Hőre melegedő gyurma: nyaklánc és fülbevaló

gyurmácska

Eszközök:

  • hőre melegedő gyurmák (egy kis inspiráció)
  • damil, drót
  • gyöngyök
  • gombostű
  • kés vagy sniccer (penge, darex kés)
  • kapcsok és társai (hobby boltból)

Hát nem gondoltam volna, hogy valaha elkészül majd ez a gyurma fülbevalóm, illetve a nyakláncom. Sosem csináltam még ilyet, és az iskolában sem tudtam befejezni, de aztán úgy jöttek a lépések, hogy pár száz forintért megvettem az alapanyagokat a befejezéséhez ( a csatot, a fülbevaló – beledugót, a kötésfedőt). Az iskolában kiválasztottunk 2 féle színt. Ezeket a kezünkben szépen átgyúrtuk, majd egy rúdba sodortuk őket külön külön. Ha jól emlékszem, akkor a 2 rudat középen ketté kellett vágni, így 4 rudat kaptunk. Ezt a 4 rudat virágszirom szerűen egymásra helyeztük és együttesen elkezdtük őket sodorni. Itt már elkezdett összemosódni a két szín. Ha ezt a nagy rudat ismét megfeleztük és az immár 2 rudat elkezdtük sodorni, akkor egyre kisebb és kisebb mintákat fogunk belőle kapni. Én ha jól emlékszem háromszor vágtam őket szét és illesztettem egymáshoz, azért lett ilyen apró a mintám. Ha ezzel meg vagyunk, akkor a penge segítségéve egyenlő karikákra vágjuk fel őket és óvatosan a tetejénél kilyukasztjuk a karikákat a gombostűvel, mivel itt fogjuk tudni átfűzni a damilon őket. Én nem voltam benne biztos, hogy fülbevalóm is lesz, s mivel csak nyakláncnak készült a gyurma, így próbálkoztam egy szép medált is csinálni a maradék gyurmából. Ha ezzel készen vagyunk, kisüthetjük őket. Ennek a részéről többet nem tudok, mert a tanárnő sütötte ki számunkra. De gondolom figyelni kell nagyon, hogy meg ne égjen. Ez után döntöttem úgy, hogy megpróbálkozok egy nyaklánc-fülbevaló szettel. A nyakláncot kétszer is le kellett a damilról bontanom, mert a gyöngyöket ki kellett pótolnom, hogy megfelelő hosszúságú legyen a nyakláncom. Itthon talált gyöngyökből díszítettem ki a fülbevalót, illetve a nyakláncot még áthúztam egy dróton, biztos ami biztos, ha a damil esetleg elszakadna. Majd ügyeskedve felkötöttem a kapcsokat. Én személy szerint szorosan hagytam a szemeket, mert első próbálkozásban biztosra szerettem volna menni, de bátran lehet szellősebben is hagyni az elemeket. Sütéssel együtt szerintem egy délután el lehet készíteni egy ilyen jópofa ékszert :)

Reklámok

Szolj hozzá bátran! - ne féj, nem harapok (hamm)

