Mozgás, Sport, Egészség – új rovat és kategória

Új ötletekkel és rovattal, bejegyzésekkel és tanácsokkal szeretném színesíteni a blogot, ahol az egészséges életmóddal, mozgással és sporttal kapcsolatos meglátásaim, élményeim állnak majd középpontban. Ez egy új dolog a blog életében, viszont a sajátomban egyáltalán nem az. Mivel egész életemben a mozgás nélkülözhetetlen volt, valahogy sosem írtam róla különösebben a blogomban, mert természetes dolognak tartottam, hogy hozzám tartozik, ergo mindenki tisztában van vele, hogy mozgok majdnem minden nap.

 

12277595_1691294511085202_397950674_n

 

A középiskola végére és a főiskola első három évében a mindennapos mozgás rutinszerű volt számomra. Nem létezett olyan, hogy napi 1,5 órás mozgás ne legyen benne egy napban. Ha már nem mozogtam éreztem, hogy valami hiányzik, valamit nem csináltam meg és ha mozogtam az pedig teljesen egyértelmű volt nekem és környezetem számára; és talán a néhai blogbejegyzések számára is említésre méltó volt, mint élménybeszámoló szinten. Azóta viszont megtapasztaltam a tanári hivatás kihívásait, ahol már kevesebb időm volt a mozgásra (sőt én mozgattam meg másokat kisebb nagyobb sikerrel), viszont elszánt voltam, s próbáltam szinten tartani az erőnlétemet ahogy csak tudtam. Ezután pedig jött a mesterképzés, az egyetemi képzés, ahol a mozgás már csak hobbi szinten létezett a mindennapjaimban (és persze, ahogy az órarendem engedte), már magamnak kellett ezeket a mozgásokat beilleszteni, már ha betudtam. Mivel sokáig kézilabdáztam ezért a pörgősebb, “csináljuk-nyomjuk-izzadjunk-együtt-nemkapszlevegőt-kitérdekel-csináldtovább” mozgás áll közelebb hozzám. Mivel ezt a fajta mozgást már nem tudom űzni (mert a környezetemben nincs közel ilyen csapat), így az aerobic, zumba és az ehhez hasonló mozgású műfajok tudnák felváltani a kézilabdát (úgy ahogy). De sajnos ehhez is pénz kell, bérlet kell, mivel a padlószőnyeges ugrálást egyáltalán nem részesítem előnyben, lassan át kellett térnem a lassabb, tornás-gimnasztika féle Béres Alexandra, Rubint Réka féle mozgásokra. Amik egy – egy időre kielégítik a szükségleteimet. Illetve a kondi, amit sokáig csináltam és jártam, de ezek a gépekkel végzett mozgások főleg a vállamat és ízületét nem kicsit kattogóssá tették, így ettől is búcsúznom kellett. Mostanra pedig eljutottam a négy fal közötti tornázáshoz, amit próbálok medicinlabdával, gimnasztikai labdával, gumiszalaggal és ugróközéllel színesíteni.

Ezeket a tapasztalatokat szeretném majd ebbe a kategóriába összegyűjteni, amit az évek során kipróbáltam, megtapasztaltam,  átéltem és ha tudok akkor ajánlom másoknak is. Illetve az egészséggel kapcsolatos meglátásaim, ami nekem bevált, vagy nem vált be, hiszen ahány ember, annyi szokás és módszer. Remélem tudok mutatni ezekben a bejegyzésekben is újat és érdekeset. Igazából tényleg nem is értem eddig miért nem foglalkoztam ezzel a témával, de szerintem azért, mert annyira egyértelműnek tűnt, és ebben éltem, hogy pluszban beszélni erről valahogy kimaradt; de most már úgy látszik elértem arra az érettségi szintre, hogy tudjak beszélni róla, mivel rengeteg mindent megtapasztaltam és ezeket a tapasztalatokat remélem áttudom majd nektek, olvasóknak is adni :)

A kategória sémája: Mozgás, Sport, Egészség
Ezen belül olyan alkategória lesz, mint a Táborok, ahol a főiskolás éveim alatt kötelezően részt vett táboraim élményét mesélem el. (és ide tervezem majd gyűjteni a jövőbeli tanáros táboros élményeimet, ha lesznek :) )
Alkategóriának tervezem a Mozogtam, kipróbáltam kategóriát, ahol különböző sportokat mutatok majd be, amit kipróbáltam. Mesélek tapasztalataimról, élményeimről, benyomásaimról, hogyan tetszett vagy nem tetszett.
Illetve egy másik alkategóriát is tervezek Mozgás, Sport, Egészség – Tanácsok néven, ahol az egészséggel kapcsolatos tanácsaimat osztom meg veletek. Én mit ajánlok, mit próbáltam ki, nekem hogyan hatott vagy nem hatott, mit gondolok dolgokról, életekről, életmódról.

Remélem hasznos tanácsokkal tudok majd szolgálni nektek ezen a téren is. Amúgy meg illik is ha már testnevelő tanárnak készül, igazán illik valami ilyesmiről is írni a nagyközönségnek :)

Reklámok

Szolj hozzá bátran! - ne féj, nem harapok (hamm)

