A vizsgatanítás története – nagy piros pont nekem!

A tanár jelöltek számára, vagy inkább fogalmazok úgy, hogy a kis tanárok számára ez egy elengedhetetlen mérföldkő, amin meg kell mérettetni magunkat! Mivel én is egész jó úton haladok, hogy testnevelő tanár legyek, így elérkezett a tanulási időszakomban egy nagybetűs pont, az utolsó tanításomnak már nagy – nagy tétje volt!

 

 

Mi lenne ez a bizonyos vizsgatanítás?

Két hetet kell a kis tanároknak a gyakorló iskolában tölteniük. Ez alatt az idő alatt, 15 órát kell letanítaniuk ( legalább is nálunk így van), ahol a 15. tanítás a vizsgatanítás, ami már úgy mondd “élesben” és jegyre megy! A két hét alatt beletanul az ember, én már csak tudom (vagy hogy mondják!). A két hét alatt én 3 különböző korcsoportban tanítottam, azaz voltam 7., 8. és 10.-es osztályoknál tesi órát tartani. Minden órára vázlattal kell készülni, vagy digitálisan vagy papírformában, ahogy a szakvezető tanár megkívánja. Nekem könnyebb volt azért begépelni, elküldeni e-mailen, mert így a tanár látja mivel készülök, az esetleges hibákat kijavítja és így tudom csak elkezdeni tanulni. Igen bizony! A testnevelés órára is készülni kell, nem csak bedobjuk a labdát, és szevasz! Több órát járkáltam és magyaráztam magamban az étkezőben, memorizáltam a gimnasztikai gyakorlatokat, az oktatási feladatokat. De mind ez a készülés és szorgalom nagyon is megéri! Beadandókat nem kell készíteni a két hét során (legalább is nálunk), csupán a vizsgatanítás ledokumentálásának kell teljesen precíznek lennie. Ami megint csak sok – sok munka és idő. Az én vizsgatanításom rajzokkal, ábrázolásokkal (tehát pálcika emberekkel együtt) 17 nyomtatott oldalt tett ki.  A vizsgatanításra is ki adja a szakvezető tanár a fő oktatási részt, amit neked kell megtervezni. Egy 45 perces óráról beszélhetünk az én esetemben 3 munkahelyre volt bontva az osztály, ami annyit tesz, hogy volt egy játék munkahely, ahol 2 csapat játszott, volt egy képességfejlesztő rész, illetve az oktatási rész, ahol bemutattam, magyaráztam a feladatokat. A vizsgatanításon a főiskola tanszékéről egy tanárnak kötelessége lejönni, mint vizsgabiztos. Az ő véleménye is mérvadó az óra utáni megbeszélésen, tehát illik mindent jól csinálni! :D

Na és nekem milyen volt?

Szuper! Persze az egészséges izgulás nálam is megvolt, mert még is csak egy mérvadó tanítást kellett levezetnem, így érthető volt az izgulásom. Ahogy befejeztem a gimnasztika részt, úgy könnyebbültem meg, mert utána már csak a csapatok forgását és oktatását kellett lebonyolítanom. Azt azért érdemes tudni, hogy előző félév során nagyon nem ment nekem a 3 munkahelyes óratartás, de ez a két hét, állíthatom csodákra képes! Úgy pörögtem mint a tasmán ördög, szóval ebbe is bele lehet rázódni. A munkám pozitív megerősítéseket kapott, és sokat dicsérték a csoporttársaim. Azok a hibák, amik pedig elhangzottak, a rutin által kijavíthatóak. Jó érzés túl lenni rajta, de jó érzés tudni is, hogy én mire vagyok képes, hogy tudok pörgős órát tartani, vagy helyes szaknyelven gimnasztikát vezetni. Nagyon sok mindent köszönhetek ennek a két hétnek, megérte szorgalmasnak lenni!

4 Replies to “A vizsgatanítás története – nagy piros pont nekem!”

  1. Itt is gratula! ;) Haj emlékszem amikor én voltam kisiskolás, nálunk is vizsgáztak friss tanító jelöltek, nem is egy! Emlékszem, mindig igyekeztem jókislány lenni, hogy segítsem őket. :)

    1. Köszönöm szépen még egyszer! Óh, hát akkor te nagyon rendes lányka lehettél! Bár minden osztály így viselkedni, hogy a kis tanárok munkáját segítsék :D De sajnos ez nem így van! Nem baj, szokni kell a mély vizet úgy gondolom :)

      1. Hát igen, sajnos az én osztálytársaim sem így gondolták… 😅 De ügyes vagy, nem lesz ezzel gond! ;)

      2. Hát úgy legyen! De azért egy jó konfliktus kezelési tréningen részt vennék :D Hogy hogyan lehetne a nagyszájú, beképzelt és sokat képzelt 8. osztályosokat motiválni, akik nem kicsit tojnak a fejedre, mert már nekik úgy is mind egy, mert túl vannak a felvételin. :D Na erre lennék kíváncsi, hogy ezt a nagy okosok hogy tudnák megoldani! :D És nem férfira gondolok, legyen az nő és mutassa meg hogyan lehet megtartani, megszilárdítani a tekintélyét :D

Szolj hozzá bátran! - ne féj, nem harapok (hamm)

