Könyvmolyoknak egyedi könyvjelző – DIY #13

diy_with_mimi_logo1

A múlthét folyamán keresztlánykámtól kaptam egy nagyon aranyos könyvjelzőt. Számomra nagyon frappánsan volt összehajtogatva. Nem is telt sok napba és elkezdtem kísérletezgetni, hogy hogyan lehet ilyen aranyos könyvjelzőt hajtogatni. Hoztam is két különböző hajtogatási praktikát, illetve egy sokkal egyszerűbb youtube videót erről a bizonyos könyvjelzőről.

DP_part11_01

 

Eszközök:

  • origami papír, vagy színes papír, vagy ami a kezed ügyébe kerül
  • olló, ragasztó, radír
  • tollak, ceruzák

 

Első stílus: ez az, amit kaptam és ezt próbáltam újra hajtogatni, ami szerencsére sikerült is. Íme a sablon hozzá!

DP_part11_02

1. Próbáljunk meg az A4-es lapból egy négyzet alakú lapot varázsolni. Ha pedig pont négyzet alakú lapod van, te vagy a legprofibb! :D
2. Állítsuk az egyik élére a lapot, majd hajtsuk le a középső élét az alsóra.
3. Ha ez megvan, akkor hajtsuk vissza a felét, úgy ahogy a képen látható.
4. Majd két oldalt a kis szárnyacskáját próbáljuk meg középre hajtani, simítsuk jól le a széleket.
5. Ezt kellene kapnunk :D
6. Majd ezt a két szárnyacskának az alját, próbáljuk meg alulra betűrni. Én először felhajtottam, hogy könnyebb legyen majd alulra is behajtani.
7. Ez lenne tehát a végeredmény.

 

Másik stílus: ez már a youtube videó megnézése után született, hogy ne látszódjon annyira a hajtogatás, vagy a papír széle középen. De ettől függetlenül picit vastagabb mint az előző, de ezen kívül amúgy a kutyát érdekli hogy hogy van összehajtva, ha szépen feldíszítjük :D  Ez egy picit nehezebb hajtogatás, de szerintem pár pillanat alatt mindenki rájön hogyan is próbáltam fogalmazni és elkészíteni ezt a verziót.

DP_part11_051. Ismét szerezzünk egy négyzet alakú papírt.
2. Hajtsuk be a három sarkát középre. Én úgy oldottam meg egyszerűen, hogy kihagyva azt a csúcsot, amire hajtogatom a többit, addig meghajtottam a csíkokat, hogy könnyebb legyen a csúcsokat középre behajtani.
3. A harmadik képen az történik, hogy a második képen látható formációból a jobb felső sarkot megfogom és lehajtom a bal alsó sarokba, úgy hogy az a csúcs, amit nem használok kimaradjon. Ez a lépés csak azért jó, hogy a negyedik képen látható kis trükköt megtudjuk valósítani!.
4. Ha mind a két oldalra meghajtottuk az előző lépést akkor a következőt kell tenni. Próbáljuk megfogni a jobb és baloldal szélét középen és hajlítsuk egymás felé, majd lefelé a nem használt csúcs felé, így ezt a csőrős helyzetet kapjuk.
5. A következő lépés már csak az, hogy ennek a csőrnek a tetejét lenyomjuk és megkapjuk a könyvjelző formánkat.
6. Én itt a hatodik képnél már leragasztóztam azokat a részeket, ahol felugorhat a hajtogatás, ügyelve arra, hogy a legeslegalsó részt ne ragasszam le, mert akkor nem tudjuk a könyv sarkára rádugni :)

Itt pedig a videót tekinthetitek meg. Szinte nagyobb papírhajtogatás és origamizsonglőrködés nélkül hipp-hopp elkészíthető! Nekem ez annyira nem tetszett, igaz egyszerűbb, de talán én jobban szeretem a kihívást és inkább egyedileg összehajtok egyet :)

 

És elérkeztünk oda, hogy szépen kidíszítsük ezeket a jópofa könyvjelzőket! Nekem ilyen ötletem volt, készült egy baglyos (hát egyértelmű!), készült egy virágos, amihez még egy rendezvényről megmaradt lyukasztóval lyukasztott virágokat használtam fel és végül az ajándékba kapott zöld baglyom.

DP_part11_03

 

DP_part11_04

 

Reklámok

2 Replies to “Könyvmolyoknak egyedi könyvjelző – DIY #13”

Szolj hozzá bátran! - ne féj, nem harapok (hamm)

